Sunday, June 7, 2009

Jangan tunggu lame-lame(updated)

huh...lame betul aku cuti kat rumah.. penat aku tunggu.. dah dekat sebulan result offer letter.. bile la nak keluar ni... mcm mne aku nak hantar kat jpa nie?...ades..
ar, pada sape-sape yang nak mengisi borang tawaran biasiswa on9 jpa.. korang sebenarnye dah boleh buat sekarang... aku nasihatkan jangan tunggu lame-lame nti server jpa tu mesti sesak... bile sesak, kemungkinan korang xdapat nak access website esila 2...

disebabkan sekarang jpa x keluarkan butang register pade website die lagi... aku nak tunjuk kn care nak keluarkan butang register tu pade korang..hehe.. aku bagi tutorial skit dekat bawah ni...

(sowi la kawan-kawan sekalian - ader kesilapan teknikal lak kat post ney, patot ramai yang komen xle bwat..aku salah ajar rupenye... ni aku dah upadate ni..lagi detail.. insyallah bulenye..)

yang pertame skali, kne la masuk laman esila...lepas tu pegi pade kotak log masuk pengguna.. isi no. mykad korang kat ruang no mykad.. lepas 2 letak ajer password ap2... lepas tu tekan butang masuk..seperti gambar kat bawah ni...





ok, korang akan nampak seperti rajah kat bawah ni...



lepas klik akan keluar seperti ini




boleh dah register...lepas register boleh isi dah borang on9..ikut je arahan die.. pade sape-sape yang xdapat buat tu rasenye bukan time korang isi la...tapi, yang pastinye aku dah bejaye isi borang on9..hehe.. ok, tu je tok post aku yang ni..harap korang sume berjaye..gudluck ye..

wsalam

p/s: sori la..laen kali kalo aku ader silap post bagitau aje...

0 comments: