Sunday, May 3, 2009

Apa ada disebalik H1N1?

Kekewatiran warga dunia terhadap ancaman penyakit flu burung baru mula reda, kini kita digoncang lagi dengan ancaman penyakit baru iaitu flu babi. Penyebaran virus influenza tipe A H1N1 ini adalah lebih cepat jika dibandingkan dengan flu burung, sehingga WHO meningkatkan tahap berwaspada dari tingkat empat ke tingkat lima, ini bermakna flu babi ini sudah sampai ke tahap pandemi atau akan menjadi wabak global.

Waktu ini, selain di Maxico, negara AS, Kanada, Spanyol dan Israel telah mewawarkan bahawa ada warganya yang sudah terkena virus flu babi. Bagaimana dengan Malaysia? Untuk sementara waktu kita mungkin masih menghela nafas lega kerana Menteri Kesihatan mengatakan bahwa virus flu babi hanya mampu hidup dalam cuaca dingin, dan tidak dapat bertahan di iklim tropika.

Munculnya penyakit-penyakit menular yang berasal dari virus yang dibawa oleh haiwan, seperti AIDS yang katanya dari monyet, flu burung dan sekarang flu babi, menyebabkan timbulnya banyak persoalan, darimanakah semua virus-virus tersebut datang, apakah mungkin sebuah virus atau penyakit dapat muncul dengan begitu sahaja atau ada pihak yang sengaja menyebarkan virus tersebut?

Sebuah buku berjudul "Deadly Mist, Keupayaan Amerika Merosakkan Kesihatan Manusia" yang ditulis oleh Jerry D Gray mungkin dapat menjawab semua pertanyaan-pertanyaan itu, tanpa bermaksud untuk melontarkan tuduhan pada satu pihak, tapi sebagai bahan ilmiah yang dapat membuat kita lebih waspada terhadap berbagai ancaman penyakit menular yang muncul dalam beberapa tahun belakangan ini.

Jerry D Gray adalah warga negara AS keturunan Jerman yang pernah bergabung di dinas Angkatan Udara AS. Gray yang kini menetap di Indonesia juga adalah seorang mualaf yang aktif berdakwah dan menulis buku berkaitan dengan politik dan media massa di AS.

Dalam bukunya "Deadly Mist" Gray secara jelasnya memaparkan peranan AS dalam pembuatan zat-zat biologi dan kimia yang berbahaya bagi manusia, seperti MSG, Aspartam (gula buatan), fluoride dan zat-zat mematikan lainnya. Penggunaan senjata biologi bahkan sudah dilakukan dalam penaklukan benua Amerika untuk "memusnahkan" orang-orang Indian, penuduk asli benua itu.

Dalam buku tersebut Gray juga memaparkan konspirasi jahat disebalik penyebaran virus AIDS, Antrax sampai flu burung dan menyatakan bahawa penularan penyakit itu telah dengan sengaja dikontaminasi pada manusia sebagai bahan ujikaji malah untuk kepentingan industri ubat-ubatan mereka untuk meraut keuntungan yang berlipat kali ganda. Yang lebih kejam lagi, AS juga menjadikan rakyatnya sendiri sebagai objek ujikaji bahan kimia dan biologi berbahaya buatan mereka sendiri.

Menurut Gray, semua itu dilakukan bukan tanpa alasan. Zat-zat kimia dan biologi berbahaya, pemulaan penyakit dan virus-virus dan vaksin sengaja dicipta dan disebarkan ke manusia untuk satu tujuan, keamanan nasional dan mewujudkan apa yang disebut "World New Order". Dalam buku itu Gray menyebutkan bahwa sejak Perang Dunia II, AS dan pimpinan Nazi, Adolf Hitler secara rahsia bersepakat untuk mewujudkan "world new order" bagi kepentingan mereka. Para pendokong "World New Order" ini mempunyai misi rahsia iaitu;

1. Mencipta satu pemerintahan dunia

2. Mencipta satu pemimpin dunia

3. Mencipta satu kepercayaan (baru) dunia

4. Menjaga dan melindungi ras unggul (orang-orang kulit putih sehat, melalui pengendalian jumlah penduduk)

5. Menjadikan warga negara dunia ketiga sebagai pembantu atau buruh.

Untuk mencapai misi itulah mereka telah mencipta zat-zat kimia dan biologi berbahaya, penularan penyakit dan virus-virus yang boleh membawa maut sebagai "senjata pemusnah massal yang sangat efektif", malah membuat ubat-ubatan yang dicampur dengan racun untuk penduduk negara dunia ketiga.

yang menjadi persoalan,adakah flu babi yang sedang merebak ini adalah sebahagian dari konspirasi jahat mereka? Wallahualam bishowab. Semoga Allah swt sentiasa melindungi kita dari segala bentuk kejahatan dan penyakit dan sentiasa memberi petunjuk pada yang benar dan yang batil.amin

(Editing by zenal)

2 comments:

Anonymous said...

wow~
good entry
baca kt mana ni?

DinZ said...

owh..kat eramuslim dot com..
indon site..
slamat membace..huuhu